7000190021 |
Canvi de paradigma: Una aproximació a l'Educació per a la Justícia Global |
2020-2021 |
Taller. Primària-Secundària |
|
|
|
20/4/2021 - 1/6/2021 (15 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
ICE de la Universitat Rovira i Virgili
|
| |
|
Videoconferències síncrones
GoogleMeet
|
| |
Inscripció |
01/09/2020 - 20/04/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El professorat ha treballat constantment a les aules les injustícies tant en l’àmbit local com global. Tot i així, la manera en que s’ha fet també es va transformant paral·lelament als canvis en el món. En les darreres dècades s’han intensificat les dinàmiques globalitzadores que tenen el seu vessant negatiu: l’augment de les desigualtats socials i dels conflictes, l’aparició de noves i preocupants formes d’exclusió i de vulneració de drets, així com l’augment de la degradació mediambiental.
Al curs, reflexionarem sobre quin són els reptes del context actual i com afecten a la nostra tasca educativa i sensibilitzadora. Es presentarà l’Educació per a la Justícia Global com el paradigma actual en el món de la sensibilització i la cooperació.
|
| |
Objectius |
Obtenir competències per poder treballar l’Educació per la Justícia Global (EpJG).
- Conèixer els àmbits que integra la EpJG.
- Analitzar els reptes globals i locals de l’EpJG en la tasca educativa.
- Reflexionar sobre els criteris de bones pràctiques d’EpJG.
|
| |
Continguts |
Sessió 1: 20 d’abril
-Introducció al curs i a la tasca de la fitxa.
-Dinàmiques de presentació de les persones participants.
-Mapeig de les idees de les persones participants entorn el concepte Educació per a la Justícia Global, competències i reptes per a l’educació transformadora.
Sessió 2: 27 d’abril
-Dinàmica vivencial: Drets Humans / Justícia Econòmica i social / Interculturalitat
-Analitzar els reptes globals i locals.
-Educació per a la Justícia global com a resposta.
Sessió 3: 4 de maig
-Evolució de l’Educació pel Desenvolupament fins a la Justícia global com a resposta: marc conceptual i elements clau.
-Dinàmica vivencial: Pau i no violència.
Sessió 4: 11 de maig
-Dinàmica vivencial: Perspectiva feminista.
-Pràctica: omplir la fitxa didàctica de les 3 dinàmiques vivencials realitzades al curs.
-Explicació de la tasca de fitxa didàctica d’activitat d’Educació per a la Justícia Global.
Sessió 5: 25 de maig
-Dinàmica vivencial: Justícia Ambiental.
-El cicle de l’experiència com a eina per guiar la reflexió de les activitats didàctiques.
-Espai en grups per resoldre dubtes en relació a la fitxa didàctica.
Sessió 6: 1 de juny
-Compartir sobre les fitxes didàctiques i les seves entitats/ centres educatius.
-Reflexionar sobre l’adequació d’aquestes activitats com a bona pràctica d’EpJG.
-Avaluació participativa del curs.
|
| |
Avaluació |
L’assistència al 80% de les reunions virtuals.
La realització del treball d'aplicació al centre demanat pel formador.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les sessions virtuals i la realització de les tasques encomanades.
|
| |
E-mail |
formacio.permanentnu@urv.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
20/04/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimarts |
27/04/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dimarts |
04/05/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dimarts |
11/05/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dijous |
25/05/2102 |
1730 |
1930 |
Sessió 6 |
dimarts |
01/06/2021 |
1730 |
1930 |
|
| |